Semmitmondó okosság a Zsoldos-díjról (is)

Lételemünk a megosztottság. És az authoritás-központúság, az authoritásra törekvés. A pozíció. Nem véletlen, hogy nálunk pl. nem bájosan vigyorgó hóddal kell fogkrémet reklámozni, hanem szakértő és ijesztő orvossal. (Ez, tudtommal, érvényes, adatokkal alátámasztott marketingpszichológiai megfigyelés.*) Mi arra vágyunk, hogy legyen egy okos vezérünk – vagy, ami még jobb: hogy választott témánkban mi magunk lehessünk az az “okos vezér” –, és emígyen magas lóról üthessük a “másikat”, aki nem mi vagyunk, aki nem minket, avagy a mi vezérünket követi. Öndefiníciónk szükséges feltétele ez: nem belülről definiálunk általában, nem azt mondjuk, hogy “ez és ez vagyok”, hanem azt, hogy “ez és ez nem vagyok”. Tessék megnézni, így működünk, majd’ minden téren, legyen szó politikáról, családról, egyházról, bármiről. Miért pont egy SF-díj lenne kivétel? (Ld. pl. vélemény vs vélemény.)

We’re a funny people, ain’t we.

*Tetszik látni? Én is ezt csinálom: érvényes adatokkal, tudományosan. Authoritást állítok a mondandóm mögé, hogy súlyt adjak neki. :D

Advertisements

2 thoughts on “Semmitmondó okosság a Zsoldos-díjról (is)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s