praised and told off (de magyarul)

Kaptam ma egy nagyon kemény dícséretet egy igencsak szakértő barátomtól, rampiontól. Kiderült, hogy az egyik mesém (szerepjátékban mesélt történetem) olyan mély benyomást tett rá kb. 10 évvel ezelőtt (ez milyen durva, ez a 10 év), hogy a sztori fiktív, általam kitalált színhelyére jobban emlékszik, mint a legtöbb osztálykirándulására – és ez még csak a színhely volt…

Rögtön utána – merthogy írásról, kreativitásról meg a világ egyéb nagy dolgairól értekeztünk egy kávé mellett – letolt. Azt mondta, nem érti, miért nem írom meg – némi konvertálás után, persze – azokat a történeteket, amiket mesélőként mesélek. :)

Sajnos nem tudtam igazán értelmes választ adni neki. Magyaráztam valamit az agyam sötét zugaiban rejtőző előítéletről a ponyvával kapcsolatban, és hogy a meséimben szerintem túl sok ponyva-elem található az agyalós részek mellett. Én, mondtam, dacára annak, hogy ezen formájukban szórakoztatónak találom a ponyvás fordulatokat, tölteléket, nem szeretnék, szeretek “olyat” írni, ha nem követelmény. Aztán rájöttem, hogy ez nonszensz. Egyrészt nem igazán tudnám definiálni, még magamnak sem, hogy mi is az a ponyva, másrészt nem is akarok ilyen kategóriákban gondolkozni. (Dolgozom a tudattalan régióim takarításán, de nem egyszerű a hozzáférés, ugye.) Harmadrészt ez tényleg komplett marhaság.

Lehet, hogy csak lusta vagyok, és kifogásokat keresek? Lehet, hogy ez elkerülő magatartás? Ha nem írok meg valamit, akkor arról nem derülhet ki, hogy nem sikerült úgy, ahogy én szeretném, ugyebár. A fejemben megvan az ötlet, és nagy büszkén úgy tekintek rá, mintha már megírtam volna, de nem szembesítem a… megvalósulással.

4 thoughts on “praised and told off (de magyarul)

  1. “Lehet, hogy csak lusta vagyok, és kifogásokat keresek?”
    Igen.
    “Lehet, hogy ez elkerülő magatartás?”
    Konfliktus kerülő magatartás. Másrészt meg túlbonyolítod. Író ír.

Leave a Reply

