Mandala, avagy szünetel a szünet

Tibeti szerzetesek közt népszerű szokás, hogy bonyolult, misztikus ábrákat rajzolnak a földre, majd amikor elkészülnek, szétrugdossák azokat, és még csak digitális fotókat sem készítenek előtte róluk, hogy feltehessék őket a Flickr-re, vagy a deviantARTra. Merthogy e gyakorlatban az élet leképezését látják, az elengedést gyakorolják. Az ember felépít valamit, aztán az — huss! — egy idő után eltűnik, tovaszáll, jobbára nyomtalanul. Akár maga az élet, ahogy már mondtam.

Úgy tűnik, valami ilyesmi ütött be nálam is részben szombat este. Némi kellemetlen égett-műanyag szagtól kísérve — huss! — elfüstölt a számítógépem. Talán a vihar miatt a hálózatban marad extrától, nem tudom. És bár általában odafigyelek az ilyesmire (aki ismer, az tudja, hogy nagyon is), a jó Murphy törvényeivel összhangban ezúttal nincs archívumom. Egy USB lemezen tartottam azt, de nemrég nagyon kellett rajta a hely egy munka miatt, így letöröltem, azt gondolván, hogy úgyse lesz baj egy rövid ideig, ha eddig nem volt, és majd hamarosan visszatöltöm… Hát ez nem jött be.

Szóval úgy tűnik (99%), oda szinte minden anyagom, ever. Az újabbak — félnovellák, regényszinopszis-kezdemények, amik miatt a szünetet is tartottam — mindenképp.

Furamód nem nyomaszt a dolog. Itt a lehetőség valami nagy újrakezdésre. De nem is örülök, persze. Vagy mindkettő egyszerre, jó is, rossz is ez az egész.

Ilyen lehet a trú mandalázás, talán.

2 thoughts on “Mandala, avagy szünetel a szünet

  1. Remélem – és úgy tűnik, tényleg – a jövőbe látsz némileg. :) Ld. új post…

    Az én legszürreálisabb adatvesztésem a következőképp történt (talán már meséltem): Egyszer, még a régi házunkban, nyitva maradt az emelet ajtaja, és a két, akkor még igen fiatal, de már akkor is igen termetes kutyánk úgy döntött, körülnéz odafent, a szobámban, míg mi nem figyelünk oda. Semmi nem érdekelte őket — csak az akkor aktuális, 90% full jegyzetfüzetem. Fogták, levitték az udvarra, és fecnikre tépték, szó szerint. Megkapó látvány volt… Én meg nem kicsit ideges. :)

Leave a Reply

