válasz egy másik írónak

Szervusz (…)!

Először is: nagyon megtisztelő, hogy megkerestél egy ilyen kéréssel, köszönöm! Ugyanakkor sajnos van egy gyakorlati tapasztalatra épülő elvem, mely azt diktálja, hogy ne olvassam el mások olyan írásait, melyek még megjelenés előtt állnak.

Emögött nem érdektelenség, kivagyiság vagy valamiféle ehhez hasonló negativitás áll, hanem egyszerűen az, hogy így alkotói ill. emberi szemszögből is meglehetősen kínos helyzeteket úszhatunk meg. Gondolj bele, milyen lenne, ha elküldenéd nekem egy művedet, és kiderülne, hogy véletlenül én is egy nagyon hasonló témán, sztorin dolgozom egy novellában vagy egy regény részeként – esetleg már hónapok óta. Egy ilyen esetben bizonyíthatatlan lenne, hogy én is saját kútfőből merítettem az ötletem, és nem tőled emeltem el. S bár könnyen lehet, hogy téged ez nem zavarna – nem feltételezem rólad, hogy feltételeznéd rólam, hogy ilyet teszek :) -, én viszont biztosan furán érezném magam, és megpróbálnék megszabadulni a kritikus résztől saját szövegemben, ami az egész projekt végét jelenthetné adott esetben.

Tudom, ez a helyzet, azaz hogy megközelítőleg ugyanarról írjunk, elég esélytelennek tűnik – de nem az. Velem már többször is előfordult sajnos, méghozzá “mindkét irányból” – és nem szeretném, ha megismétlődne, főleg most nem, amikor a sok novella után végre nekiláttam első regényem megírásának.

Mindennek fényében sajnos nemet kell mondanom a kérésedre. Remélem megérted, és nem veszed zokon a dolgot.

Ha megjelenik valahol az írásod, akkor viszont küldhetsz egy linket / címet, szivesen belenézek, amint időm engedi.

Még egyszer köszönöm a megkeresést!

A legjobbakat,

Gábor

Utóirat, itt a blogban: Nem szeretek ilyen leveleket írni. Még akkor sem, ha a címzett vélhetőleg tökéletesen megérti és elfogadja a magyarázatomat. Szeretnék segíteni – de nem akarok kockáztatni. Egyébként kb. a fentiekben leírtak miatt tartom összeegyeztethetetlennek az íróságot a szerkesztői munkával – már persze ha a két “munkakör” ugyanarra a műfajra összpontosít.

Leave a Reply

