setét

Heh. Most olvastam egy jót, de csak áttételesen tudom elmondani, mert… eh, nem magyarázom el, hosszú lenne. Szóval a lényeg az, hogy egy gót és horror témákkal foglalkozó weboldalon milyen viccesen póz lenne már azt kiírni, hogy “tartalmunk oly sötét, hogy megtekintéséhez ki kell kapcsolnod a monitorodat.

Ejj, így már nem is olyan vicces. Ahol olvastam, ott az volt. Más környezet, más tálalás. Na, mindegy, már megírtam – és mára elég is ennyi a gépből. Inkább megyek megnézek még egy epizód Sherlock Holmest.

9 thoughts on “setét

  1. jenoe:
    Örülök, ha az volt. :)

    Mr. Brett életének most olvastam csak utána – sajnos nem mondhatni, hogy vidám véget ért, de remek Holmes-figurájával remélhetőleg sokak agyában sokáig tovább él majd.

  2. Mit értesz azon, hogy szomorú véget ért?

    A halál ritkán vicces, és ha az embert 61 éves korában elviszi a szíve, az még elég átlagosnak tűnik nekem innen, a halál innenső oldaláról.

    Vagy valami setét titok is lappang?

  3. Nem konkrétan a szívrohamára gondoltam, hanem arra, hogy élete utolsó szakaszában súlyos mániás-depresszióban szenvedett… meg azt ezt kísérő illetve előidéző okokra.

  4. Imádom ezt a sorozatot. Mindig vadásztam rá a tv-ben, egy időben több adón is ment. 2 éve karácsonyra kaptam 13 részt. Az utolsó részekben látszik rajta, hogy nagyon betegen játszik. Falfehér és szinte áttetsző a bőre.
    Jó olvasni, hogy másnak is tetszik.

  5. fanita: Brett felesége nem sokkal a 13. (Sherlock és M. svájci összecsapását bemutató) rész leforgatása után halt meg – eztán, illetve ahogy mondod, gyaníthatóan közben tört ki Bretten még súlyosabban a betegsége. de a sorozat 41 részes – az első 13 után még igen sok jött, szerencsére. Igaz, azt tervezték, hogy filmre viszik az összes Holmes-sztorit – de odáig viszont nem jutottak el. :( Mindenesetre kétségtelen, hogy már az első 13-ban is látszik, mennyire zseni az egész vállalkozás, JB-vel az élen.

  6. Igen, én is arra a részre gondoltam. Bár az nincs meg dvdn, de többször láttam a tvben. Ilyen részletes önéletrajzi összeveteséket nem tettem még, köszi.
    Megvan viszont egy könyv, ahol az eredeti sorrendben és illusztrációkkal-ahogy az az újságban annak idején megjelent-,lehet olvasni az 56 történetet, angolul. Ha nincs meg és kéred, eljuttatom majd hozzád közvetítőimen kereszetül. Másfél kilós, gyönyörű angolszövet borítóval.
    Én úgyis csak tapogatom, mert nem tudtam még átrágni rajta magam. Van egy kisebb kiadás is magyarul 8 történettel. Félelem völgye és más elbeszélések címmel.

  7. A Jeremy Brett-féle Holmes (egészen pontosan a Táncoló figurák című epizód) taszított valamikor ált. isk ötödikes koromban az írott Holmes-történetek világába, amiket manapság is rendszeresen újra szoktam olvasni néha…

    fanita: a Félelem völgye csak egy (utolsó) rész a magyarul kiadott Homlmes-antológiák sorozatából. Mindegyik hasonló dizájn (barna alapon pipa vagy egyéb holmi), az első a Sherlock Holmes kalandjai, a második a Sherlock Holmes visszatér, de másik kiadónál megjelent a hiányzó láncszem, a Sh. H. emlékiratai is.

Leave a Reply

